top of page

"אלרגיה של המאמץ"

"אלרגיה של המאמץ" השם המקצועי לתופעת הגירודים והפריחה בזמן פעילות גופנית. מביאה כאן הסבר מקצועי של גיא שלמון:

קרוב לוודאי שמדובר באלרגיה המופיעה בעקבות גירוי של מאמץ גופני (במהלך המאמץ או זמן מה לאחר המאמץ) כשהסימפטומים מתבטאים בעיקר על פני העור, אך לעיתים גם כאבי ראש, הפרעות עיכול וקשיי נשימה. היא נקראת Exercise-Induced Urticaria

אם ההתקף מופיע תוך כדי מאמץ אז יש להפסיק את הפעילות הגופנית. אם זה לא חולף תוך 5-10 דקות מרגע הפסקת הפעילות הגופנית – לגשת לרופא.

לא צריך להימנע מפעילות גופנית, אלא להיתמך בטיפול תרופתי למניעת ההתקפים. למרות שאיני חובב צריכת תרופות, ישנם מקרים בהם כדאי לשקול לקיחתן, כמו במקרה הזה. הטיפול הנפוץ הוא אנטי-היסטמינים. לעיתים מקובל להזריק הורמון אפינפרין בסמוך להתקף וזה עוצר מידית את הסימפטומים.

יש לקחת בחשבון שתסמונת זו עלולה להיות מואצת גם בעקבות אכילה לפני המאמץ של מזונות אלרגנים. כלומר, המאמץ הגופני לבדו לא יעורר אלרגיה בגוף, אך אכילה של מזונות מסוימים לפני המאמץ תיצור שילוב מעורר (מזון + פעילות גופנית) המאיץ את הופעת האלרגיה. מוזר, מעניין, אך אכן אפשרי.

באופן כללי, במקרה כזה, כדאי לה להימנע מאכילה בשעתיים-שלוש שלפני המאמץ... או לסירוגין, לחפש את המרכיב התזונתי שגורם לה לאלרגיה (ע"י ניסוי וטעייה, כל פעם להוריד רכיב מזון אחר מהארוחה). בהצלחה

הערה אישית: כל הכתוב לעיל אינו מהווה המלצה רפואית או חלופה להוראות הרופא המטפל.

רשימת בלוגים

בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...

פרסומים אחרונים

ארכיון

תגיות

עקבי אחרינו

אין עדיין תגים.
  • Facebook Basic Square
bottom of page